בלוג

פריצת דרך בענף הציפורניים – אישור ויגן פרנדלי הראשון לחברת BIO SCULPTURE

אחת המגמות הבולטות במאה ה-21 היא העליה במודעות לזכויות בעלי חיים, בצד המודעות הגוברת לשמירה על בריאות.

צמחונות וטבעונות הן אופציות של סגנון חיים שמיליוני אנשים בעולם המערבי אימצו ותודות למאמצים של אקטיביסטיים כמו גארי יורוסובסקי, יותר ויותר אנשים עושים שינוי בחייהם ובהרגלי התזונה והצריכה שלהם.

לא רק מזון

מסתבר שטבעונות וצמחונות הן תפיסות עולם שחורגות מהתחום הקולינארי ושהשימוש בבעלי חיים והפגיעה בהם, אינו מוגבל רק לתעשיית המזון.
למשל, תעשיית הפרווה והעור שבשנים האחרונות עקב מספר קמפיינים מוצלחים המודעות לבעייותיות בהן גברה ובהרבה מקומות כבר לא מקובל ואפילו אסור לסחור במוצרים אלו, אבל יש תעשיות נוספות בהן נעשה שימוש נרחב בבעלי חיים, לרוב מבלי שהצרכן הסופי יהיה אפילו מודע לעניין.
הדוגמה הכי טובה בהקשר הזה היא תעשיית הטיפוח והקוסמטיקה. כולנו מכירים ומודעים לכך שבתעשיית התרופות מתבצעים ניסויים רבים בבעלי חיים, רובנו אפילו מוכן לקבל את העניין הזה כהכרח בל יגונה – בכל זאת תרופות נועדו להציל חיים.
מה שפחות ידוע בציבור הרחב זו העובדה שניסויים בבעלי חיים, בקנה מידה גדול, נערכים גם בענף הטיפוח והקוסמטיקה.
תמרוקים חדשים נבחנים על בעלי חיים למגוון מטרות ולעיתים מדובר בניסויים מאוד אכזריים.

תו תקן חדש ומיוחד

מאחר שבשונה מתעשיית התרופות קשה להצדיק את הניסויים האלה (שלרוב יהיו להם אלטרנטיבות שאינן  כרוכות בגרימת סבל לבעלי החיים), בשנים האחרונות נעשה מאמץ להגביר את המודעות לעניין הזה ובעיקר לתת זריקת עידוד לחברות קוסמטיקה שנוהגות אחרת.
חברות שנמנעות בביצוע ניסויים בבעלי חיים ונמנעות משימוש בחומרי גלם שמקורם מהחי.
לצורך זה ארגונים ירוקים יצרו תו תקן מיוחד לחברות מכל התחומים שהם ויגן פרנדלי.
היוזמה בישראל החלה ב-2013, כאשר בראשית הדרך רק כ-20 חברות קיבלו את התו המיוחד, היום פועלות בישראל למעלה מ-200 חברות שמתהדרות בתו המיוחד וביניהן, אפשר לציין את חברת ביוסקלפצ’ר מתחום הטיפוח והקוסמטיקה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *