בלוג

משבר באזור השבר

שנים של הכרות אישית וניסיון מלמדים אותנו שעם כל מכה שלא תהיה בציפורן, כזו שגורמת לציפורן להתקפל, חוץ מכאב נוראי, אנו ממהרות לבצע “הערכת נזק” בדאגה גדולה וחשש לשבירת הציפורן או במקרה הטוב, סדק באחד מצידיה, שעלול חלילה להוביל לגזירתה.

סדקים בצידי הציפורן יכולים להתגלות סתם משום מקום וללא כל התראה מוקדמת או סיבה הנראית לעין, כאשר אאוטצ’…. הציפורן נתקלה בסוודר או במגבת …..

שמות רבים ניתנו לו: אזור השבר, אזור הסטרס ועוד. כל השמות כולם מתכוונים ל”עקב אכילס” של הציפורן. אותו אזור בו נפרדת הציפורן מהאצבע לאוויר החופשי ומנסה לצמוח ללא תמיכה מתחת.

כאשר גבול דק זה נפגע, לרוב הוא בלתי ניתן לעצירה וממשיך באיטיות עד לצידה השני של הציפורן.

מרבית המקרים אופייניים לציפורניים מסוג יבש מידי, חסרות הגמישות ושאינן יכולות “להתפשר” בתנועתיות ופגיעות מאוד בפני חבטות חוזרות.

בשאר המקרים, מקור הרעה היא בשיוף בלתי מקצועי, עמוק ועיקש בצידי הציפורן כדי ליצור מסגרת סטילטו (שפיץ) או מעוגלת מאוד או סתם הצרה של מראה הציפורן הכללי.

מצבים קיצוניים מתפתחים בעונות החמות והיבשות, שם נמצא ביטוי גם ליובש בעור.

להקטנה משמעותית של נזקים בסוג זה של ציפורניים יש להזין ולספק לחות מינראלית (ויטמין דוז או שמן שקדים טהור) לציפורן ולעור הקרני מסביב, על בסיס יומי (בדיוק כמו קרם פנים), כדי לשמור על הגמישות הנחוצה לקיומה הבסיסית של הציפורן וקרם שיקומי בעל ערכים קליניים להחלמה ואיחוי פגמים בעור הציפורן שתפקידו לגונן על האזור האחראי ליצירת ציפורן בריאה.

הדבר נכון גם לצורך הגנה ושמירה על הקיים.

צפו בליין מוצרים טיפוליים טבעיים לשמירת בריאות הציפורן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *