בלוג

בואו נדבר על מניקור

בואו נדבר על מניקור - Bio Sculpture Gel

מי שמכיר אותי יודע שאני דוגלת בטיפוח בריא.
זו הסיבה שכל מוצר או שיטת עבודה שאתמוך בה תהיה BIO-לוגית.
כאוטוריטה יחידה בתחום, הכרתי את כל השיטות, ניסיתי הכל וברוב המקרים זכיתי להיות זו שהשיקה טכניקות בישראל.
המניקור הוא התחום היחיד עליו אני לא מתפשרת לשינויים כיוון שמדובר בשלב בעל השפעה משפיעה ולכן המלצתי לאלפי הלקוחות שלי, היא תמיד מניקור קלאסי ידני ולא פולשני.

אסביר: מניקור הוא טיפול תמים שעלול להסתיים בנזק, לא רק בשל חוסר הקפדה על חיטוי אלא כיוון שבכל פרוצדורה בה מעורבים כלי דם, קיימת סכנת זיהום.

בואו נדבר על מניקור

חשוב להבין שתפקיד העור שמקיף את הציפורניים (קטיקולה) אותו אנו מבקשים להסיר הוא:

  1. להגן על שורש הציפורן מפני חדירה של מזהמים (שישפיעו וישנו את צורתה).
  2. להגן על תאי הציפורן הראשונים, עוד בשלב היווצרותם ציפורן (רכים ופגיעים).

כניסה של מזהמים או רטט של מניקור מכשורי, תכתיב את צורת, מרקם ובריאות הציפורן בעתיד.
במקרים של ריבוי עור הפוגם במראה הנחשק, אפשר לגזור קטע יחסי אולם לשם כך, נדרשת מיומנות ויד “קלה” כדי לא לפגוע/לפצוע, שכן כאמור, גזירה עמוקה יכולה לגרום לנזק, לעיתים בלתי הפיך.
גם חרכים פתוחים קטנים הם פתח לחדירת גורמי זיהום רבים ומשונים.

בעיה נוספת כתוצאה מנבירה עמוקה תחת לעור המגן, היא הגברת הסיכוי לאלרגיות כיוון שפתיחת התעלות לגמרי, מאפשר חלחול של כל החומרים השונים אל תוך המערכות הפנימיות.
גם במניקור קלאסי, הכולל טבילה במי סבון, טמונה סכנה כאשר טובלים את היד טבילה ממושכת (מומלץ שהייה בת 2 דקות) והיציאה ממנו מותיר עור רך מידי ש”מעודד” גזירת יתר.
הבעיה מתגלה כאשר העור שמתייבש כעבור שעה, נמתח באופן טבעי ובהעדר “רזרבות עור” הוא נוטה להתבקע סביב הציפורן (סדקים קטנים) מצב שמסב כאב גדול וחוסר יכולת לבצע פעולות פשוטות  לפרק זמן.

לסיום: הזנת העור סביב הציפורן בשמנים עשירים בוויטמין E אינו רק שלב בטיפוח, אלא תנאי לשלמות הציפורן וחיזוקה בטווח הארוך, בדיוק כפי שחשוב להזין את עור הפנים בקרם.

קראו גם עלהציפורניים שלך ⇐