בלוג

היפואלרגני – מה זה אומר?

היפואלרגני מה זה אומר? - Bio Sculpture Gel

השימוש במילה היפואלרגני בתווית שעל המוצר, לא מבטיחה שהמוצר לא יצור תגובה אלרגית באנשים מסוימים, זה לא אומר בהכרח שהוא עמיד לאלרגיה או עדין יותר לעור שלך, הכל תלוי בדרגות הרגישות השונות שיש לכל אחד, לרכיבים (אלרגנים) שונים.

כאשר אנו נתקלים בתווית היפואלרגני על תמרוק כלשהו, הכוונה היא שהיצרן טוען שהמוצר שלו הוא בעל פחות תגובות אלרגיות ממוצרים דומים אחרים, זאת אומרת שיש בו מעט (או פחות) מרכיבים המייצרים אלרגיה, אבל הוא לא מבטיח שהוא עמיד לאלרגיה.

היפואלרגני מה זה אומר?

למעשה אין היום סטנדרטים שיצרנים חייבים לעמוד כתנאי להדבקת תווית היפואלרגני על המוצר.
אין פיקוח של משרד הבריאות או גוף ממשלתי כלשהו והיצרן גם לא צריך לעשות בדיקות כדי להוכיח שהמוצר שלו לא יגרום לתגובה לעולם, לתגובה אלרגית.
משרד הבריאות מאפשר לקטלג מוצר כהיפואלרגני לאחר שעבר מבדקי רגישות על נסיינים אולם עדיין בהסתייגות על התווית, דהיינו שאין בתווית בהכרח כדי להגן עליכם.
מוצרים אלה שנבדקו כנגד אלרגיות שכיחות ביותר, ונמצאו כמסייעים בחלק מהמקרים, נושאים את המינוח ALERGY TESTED אולם גם כאן, אי אפשר להבטיח שהמוצר בטוח לשימוש.

זו הסיבה שיצרנים רבים מתגוננים ומסירים אחריות, ע”י רישום, על גבי התמרוק, שיש לנסות את המוצר על חלק מוסתר כלשהו בגוף לפני השימוש ולהמתין לראות אם אין תגובה כלשהי.
מאמרים רבים מסבירים את נושא האלרגיה על כל צורותיה ונוכחותה בתחום המזון, התרופות והקוסמטיקה אך בראש ובראשונה יש לזכור כי אלרגיה היא בעלת תכונות משתנות על בסיס רגעי ולכן ההגדרה של היפואלרגני בתמרוקים ו/או מוצרים שהוגדרו ע”י היצרנים כ”טבעיים” לרוב אינה נכונה והמוצרים אינם בטוחים לשימוש כיוון שהם מכילים לא מעט חומרים כימיים לייצוב ושימור הגורמים להתפרצות אלרגיה.

קראו גם עלמהי אלרגיה? ⇐